1. Stan dostarczonej przesyłki należy sprawdzić w obecności kuriera przed podpisaniem odbioru na liście przewozowym. Sprawdzenie stanu dotyczy zarówno jego opakowania jak i zawartości.
2. Przy składaniu reklamacji z tytułu uszkodzenia w transporcie, istotnym elementem w procesie reklamacyjnym stanowi Protokół Szkody który należy sporządzić w obecności kuriera
3. Jeżeli sprawdzenie stanu przesyłki nie jest możliwe w obecności kuriera, należy podpisać list przewozowy z informacją „Paczkę przyjęto warunkowo bez sprawdzenia” W tym przypadku, po wykryciu uszkodzenia przesyłki, należy w ciągu 7 dni zgłosić szkodę do firmy kurierskiej z prośbą o przybycie w celu spisania protokołu szkody.
4. Przyjęcie przesyłki bez informacji „Paczkę przyjęto warunkowo bez sprawdzenia” oznacza brak zastrzeżeń ze strony odbiorcy.
5. Przed podpisaniem protokołu szkody zaleca się skontrolowanie treści wpisanych przez kuriera co do adekwatności z zaistniałą sytuacją. Proszę zwrócić uwagę, czy kurier faktycznie opisuje sposób zapakowania paczki, tzn czy jest napisane, że są oznaczenia ostrzegawcze, zabezpieczenia typu przekładki tekturowe, folia, wypełniacz.
6. Uszkodzony towar należy przechować do czasu rozpatrzenia reklamacji.
7. Prosimy o wykonanie zdjęć uszkodzonej przesyłki.
8. W celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego prosimy o przesłanie drogą elektroniczną na mail sklep@chaba.pl lub Pocztą Polską (listem poleconym priorytetowym) na adres sklepu: CHABA - Ul. Braci Kobylańskich 60, 26-340 Drzewica
– dokument poświadczający wysokość kwoty roszczenia oraz opisem zdarzenia,
– zdjęć uszkodzonej przesyłki
– protokołu szkody spisanego w obecności kuriera.
– dokumenty uzupełniające mające na celu przyśpieszenie procesu reklamacyjnego
9. Należy zachować kopie wyżej wymienionych dokumentów, jako dowód złożenia reklamacji.